Tuesday, August 17, 2010

Nasi Goreng Kentang Dadu Masyukkkk Ala Belasah




Nasi goreng ni baru je masak. Masih panas di dalam kuali. ekeke...

Resepi dia mudah je. Ada kat bawah nih....

Nasi goreng kentang dadu masyukkk

Bahan2 :

Nasi
2 biji kentang dipotong dadu
seulas bawang besar - kisar
2 ulas bawang putih - kisar
ikan bilis - kisar
5 ulas cili kering - kisar
garam dan ajinomoto
minyak untuk menumis

cara2 :

1. Panaskan minyak dengan api sederhana.
2. Tumiskan bahan kisar sampai naik minyak.
3. Masukkan kentang. Biarkan sampai empuk. (nak cepat empuk, tutup la kejap)
4. Bila kentang dah empuk, masukkan garam dan ajinomoto secukupnya.
5. Masukkan nasi dan gaulkan rata.
6. Biarkan seketika dan nasi goreng sedia untuk dimakan.

Erm... Aku ni memang suka memasak la walaupun masakan aku tak sedap. Ekeke... Aku sebenarnya suka mencuba dan alhamdulillah setakat ni masakan aku menjadik je. Ada lagi sebenarnya yang aku teringin nak cuba tapi lum ada rezeki nak realisasikan. Aku teringin nak buat lamb chop. Nanti aku carik resepi dulu dalam internet pastu aku try buat. Ekeke...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...